sâmbătă, 12 februarie 2011

Che Guevara - varianta românească

Deviza mea de astazi a fost : "pune-ţi mintea cu toţi proştii, cine ştie când o să mai ai ocazia să întâlneşti aşa ceva!". Şi am avut dreptatea, foarte rar întâlneşti oameni care să te enerveze într-un asemenea hal prin simplul fapt că există şi că au o activitate. O activitate de-a dreptul imbecilă, aş zice eu, căci într-o viaţă poţi face şi ceva bun, nu numai instrigare la incultura.
Un "tânăr respectabil" de pe Facebook, pe numele său, Ionut Vasilescu, probabil fan Che Guevara, mare şmecher din Bucureşti, organizează un ultra eveniment : Ziua chiulitului! Wow, frate! Super! Citez descrierea lor : 
"Eu zic ca ar fi haios sa gooooooolim liceele!
Sa-i magarim pe profesori :))
Convingeti cat mai multa lume ca pe 25.02.2011 sa chiuleasca de la toate orele :d
P.S :
-daca mai exista un event la fel , pare rau , nu am stat sa caut :))
ne vedem la tnb :) ma rog scrie mai sus :P , eu unul prefer Oktober , nu de alta dar aia au evoluat de la halbe la galeata :))))". 

Ziua chiulitului este 25 februarie 2011, ÎN BUCUREŞTI. Scopul lor e să strângă toate puşlamalele la un loc, să-i îmbete criţă, să-i prindă poliţia şi să creeze Anarhie.Scopul lor e să-i facă pe elevi să apese pe "Particip" şi să lase comentari gen : "E foarte tare ce faceti voi dar, sa fim seriosi profi deabia asteapta sa scape de noi si sa'si ia bani pe "moca" . Eu va urez succes si sper sa reusiti sa "goooooliti liceele" ! Chiar mi'ar placea sa vad in ziar sau la Tv "Majoritatea liceelor din Bucuresti au numit azi,25.02 2011, 'Ziua chiulului' si s'au strans cu totii pe Lipscan..." sau "cum ma sa nu particip cu tn la chiul.ce dracu zici mai nebunule???". Nu, nicidecum nu ar păstra un mesaj în care o persoană şi-ar putea spune părerea fără să-i pupe în fund şi să le ridice în slăvi ideea de oameni cu creiere odihnite. Evident, pentru ei, faptul că o grămadă de elevi chiulesc într-o anumită zi nu e ceva rău, ci din contră. Ne arătăm independenţa, plecăm de la cursurile  "ca să-i măgărim pe profesori". Da, adevărul e că profesorii au de suferit de pe urma chiulului nostru. Ca şi când ei ar învăţa de la noi, nu noi de la ei. Ca şi când şcoala este mai mult de fiţă decât cu un scop. Nu-ţi place şcoala, frate, renunţă la ea! Dar nu prostii o grămadă de adolescenţi teribilişti cu o personalitate împrumutată să plece de la ore o zi întreagă numai pt că o grămadă de oameni au dau "Particip" şi asta-i face să fie mai interesanţi. Pt că nu-i face. (Nu am nimic cu chiului şi nu pot spune că nu am chiulit niciodată, dar mereu am chiulit din proprie iniţiativă, cu un scop al meu, nu al unui puştan "interesant".)
Şi, da, după cum tipul a ţinut moţiş să-mi precizeze "e alegerea fiecaruia".  Nu, nu e. Ar trebui să fie alegerea fiecăruia, numai că nici jumate din liceeni nu-şi gândesc adevăratele gânduri. Ci e vorba numai de spiritul de turmă, ce face restul, fac şi eu.
Şi ştiu sigur că nu mă înşel pentru că o grămadă de tineri din alte judete au dat "Particip", când întrunirea are loc în Bucureşti. Sunt curioasă câţi or să se ducă în Bucureşti în 25 ca să participe, chiar sunt curioasă. Şi câţi din cei care au dat "Particip" or să se ducă.
Şi tipul a mai zis "faceti voi alt event pt alocatie..si o sa primiti cum am primit s ieu..amenintari cu avocati..pt ca faceti instigare la revolta..sau alte cacaturi.". Şi a zis bine, da, un event pt alocaţie este instrigare la revoltă, iar poliţia intervine deoarece încălcăm anumite reguli. Dar mă întreb, oare eventul lui ,"Ziua chiulitului", nu încalcă reguli? Sau ce, la ei nu o să intervină poliţia? Ideea lor e foarte optimistă. Or să golească şcolile, or să meargă prin birturi să bea până crapă, apoi vor pleca acasă fericiţi. Iar în cazul în care se vor întâlni cu poliţişti pe străzi, aceştia-i vor saluta şi-i vor felicita pt idee. (Şi unicornul roz şi-a găsit cornul rupt şi l-a lipit cu scuipat, apoi a trăit fericit până la adânci bătrâneţi în Tărâmul Curcubeului, înconjurat de zânele vesele şi de căţeluşii zburători).
Mda... Aş vrea să vă văd în 26, fraţilor, în pijamale! Mai ales pe tine, Ioane!

P.S. Între scopurile tânărului bucureştean şi ale lui Che Guevara nu sunt asemănări. Fiecare cu cauza lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu